Cacoo
Створення карт знань
І. Створення карт знань з використанням сервісу Cacoo
Реєстрація на сервері і початок роботи
- Для створення карт знань і різних схем можна скористатися сервісом Сacoo. Щоб перейти до головної сторінки сервісу скористайтесь посиланням https://cacoo.com.
- Увійти на сервіс можна скориставшись обліковим записом створеним в Google. Для цього використайте кнопку
мал. 1).
- У вікні, що з’явилося, введіть своєї адресу електронної пошти в сервісі Гугл (***@gmail.com) і пароль, натисніть Увійти (мал. 2).
- Перед вами відкриється вікно запиту доступу сервісу до даних Google-аккаунту (мал. 3). Натисніть Принять.
- У вікні реєстрації облікового запису, що генерується автоматично, поставте прапорець біля слів Я соглашаюсь с правилами работы Cacoo. Щоб остаточно створити обліковий запис на сервісі Cacoo натисніть Создать (мал. 4)
мал. 4
- Для створення нової діаграми на сторінці, що завантажиться, можна клацнути Создать диаграмму але для створення карти знань краще вибрати команду Создать на основе шаблона (мал. 5)
5. Відкриється діалогове вікно (мал. 6), яке нам не потрібне для роботи. Щоб наступного разу воно не з’являлося, поставте галочку біля параметру don’t show this guidance (більше не показувати це керівництво) і натисніть ОК.
Створення карти знань бізнес-ідей
- Для створення карти знань виділіть назву групи шаблонів (мал. 7) Mind Map (1). З’являться два шаблони, виділіть, наприклад, другий (2) та натисніть Выбрать (3).
- Відкриється вікно редактора діаграми з шаблоном карти знань (мал. 8)
мал. 8
Відразу збережіть документ на сервері під назвою Схеми бізнес-ідей. Для цього в Головному верхньому меню клацніть на піктограму Property (Властивості) і в полі заголовок введіть назву діаграми та натисніть update setting (оновити установки). Для остаточного збереження натисніть Save Diagram (Зберегти діаграму).
В нижньому лівому куті документу перейменуйте аркуш Untitled (Без назви) в Карта бізнес-ідей. Для цього двічі клацніть по старій назві та у відповідне поле введіть нову.
Для того, щоб розпочати роботу над картою знань, відредагуйте центральний елемент карти записавши його назву Бізнес-ідеї, двічі клацнувши в середині цього блоку і ввівши текст з клавіатури.
- Виконайте редагування елементів другого рівня, вписавши в ці фігури слова, які описують джерела формування бізнес-ідеї, які визначили ви та ваш партнер під час планування
Примітка: Перший і другий рівень елементів вашої карти бізнес-ідей повністю співпадають з відповідними елементами карти-шаблону. Може бути відсутнім елемент На основі потреб спільноти.
- Виконайте редагування елементів карти третього рівня. Зверніть увагу на те, що ці елементи повинні бути унікальними і описувати ваші особисті
- вподобання,
- вміння та навички,
- особисті цілі
- потреби вашої спільноти
Щоб видалити зайвий блок (або лінію), потрібно його виділити, клацнувши на ньому один раз, і натиснути клавішу Delete на клавіатурі. Щоб вписати свій текст в блоці, потрібно клацнути на ньому двічі і ввести текст з клавіатури. Новий блок можна «перетягти» до поля карти з правої бічної панелі Basic (Основні фігури).
Результат вашої роботи може мати вигляд:
Мал. 9
- В блоки четвертого рівня ви будете вписувати бізнес-ідеї, придумані вами при плануванні. Блоки четвертого рівня можна створити двома способами:
1 спосіб. Створення нових блоків і ліній
Для того, щоб створити на робочому полі новий блок треба перетягнути мишкою потрібний блок з правої бічної панелі Basic (Основні фігури) до робочого поля. Якщо у вас немає правої бічної панелі Basic (Основні фігури) , то клацніть на кнопку Фігура в верхній панелі інструментів
. За допомогою верхньої панелі інструментів зафарбуйте блоки у відповідний колір і додайте відповідні лінії. Щоб перефарбувати блок потрібно виділити його, клацнувши на ньому мишею. Виділений блок виглядає так
. Потім обрати на верхній панелі інструментів кнопку Выбрать стиль фигуры
. Клацнути на цій кнопці і обрати фігуру відповідного кольору, клацнувши на ній.
Щоб створити з’єднувальну лінію потрібно обрати пряму лінію з верхньої панелі інструментів, клацнувши на трикутник поряд з кнопкою з зображенням лінії. Намалювати лінію потрібної довжини, щоб з’єднати блоки. Щоб приєднати лінію до блоку потрібно дотягнути цю лінію, «взявши» мишкою її за край, до одного з невеликих овалів, які з’являються на блоці, як тільки ви дотягнете до нього лінію.
. Якщо ви з’єднали лінію з блоком, то овал в цьому місті з’єднання стає червоним. Перевірити , чи приєднана лінія до блоку можна , спробувавши рухати мишкою блоки з лініями. Лінії мають рухатися разом з блоками. 
Впишіть у новий блок свою бізнес ідею, двічі клацнувши на ньому.
2 спосіб. Копіювання для створення нових блоків і пов’язаних ліній
Для цього
- виділіть блок третього рівня
- наведіть вказівник миші на виділений блок
- утримуючи клавішу CTRL і ліву кнопку миші, перетягніть блок
- впишіть в блок відповідну бізнес-ідею
- Повторіть послідовність дій описану в пункті 5 потрібну кількість разів, щоб додати всі ваші заплановані для майбутнього бізнесу ідеї.
Результат вашої роботи може мати вигляд
Мал. 10
- Для того, щоб зробити вашу карту більш привабливою і проілюструвати ваші ідеї, додайте малюнки поруч із текстовими блоками. Для цього попередньо знайдіть в різних джерелах зображення і збережіть їх на своєму комп’ютері, а потім на панелі інструментів редактора діаграм виконайте команду Выбрать изображение для загрузки (1) → Вставить изображение с компьютера (2) (мал. 11)
мал. 11
Результат вашої роботи може мати вигляд
Мал. 12
- Щоб малюнки відповідні блокам при потребі пересування рухалися разом з ними, виділіть курсором миші блок і малюнок
, клацніть правою клавішею миші і оберіть з контекстного меню Згрупувати (Ctrl+G). Малюнок і блок після групування матимуть такий вигляд
.
Згрупуйте всі блоки і ї малюнки вибравши в контекстному меню виділених об’єктів команду Сгруппировать. Збережіть результати вашої роботи. Закрийте вікно браузера.
- Коли наступного разу ви, ввівши свої логін і пароль, увійдете до сервісу Сacoo, то створену карту ви зможете знайти і завантажити для перегляду і редагування.
Для редагування необхідно
- Перейти на вкладку Диаграммы (мал. 13, 1)
- Клацнути по піктограмі Редактировать (мал. 13, 2)
Мал. 13
Для перегляду необхідно
- Клацнути по піктограмі діаграми (мал. 13, 3) або по її назві (мал. 13, 4)
Надання доступу до діаграми іншим користувачам
Як запросити інших користувачів до перегляду, коментування і редагування діаграми?
А. Запрошення до редагування конкретних осіб.
- Перейдіть в режим редагування.
- Відкрийте вікно Поделиться (мал. 15) скориставшись відповідною піктограмою (мал. 14)
мал. 14
3. Скористайтесь послідовністю дій описаних на мал. 15
Мал. 15. Послідовність написання
запрошення
Для використання наступних способів доступу до діаграм потрібно відкрити діалогове вікно Diagram Property (піктограма
)
Б. Надання можливості перегляду діаграми всім, хто має посилання (мал. 16, 1).
- Встановити прапорець біля параметру Открыть общий доступ к диаграмме по URL;
- Скопіювати посилання в полі нижче для розміщення його на сайті, в блозі або відправки електронною поштою;
- Натиснути кнопку Update setting.
В. Надання можливості редагування діаграми всім, хто має посилання (мал. 16, 2).
- Встановити прапорець біля параметру Открыть общий доступ к диаграмме по URL;
- Встановити прапорець біля параметру Все могут редактировать;
- Скопіювати посилання натиснувши кнопку Копировать для розміщення його на сайті, в блозі або відправки по електронній пошті;
- Натиснути кнопку Update setting.
мал. 16
Надання гіперпосилання на карту знань для перегляду іншими користувачами
Для того, щоб отримати URL- адресу документу (або кожного аркушу документу окремо) потрібно перейти до режиму перегляду створеної і збереженої діаграми.
Для цього потрібно сапочатку зберегти всі внесені зміни, натиснувши Save Diagram (Зберегти діаграму) в правому верхньому куті вікна редагування (мал. 17).
мал.17
Після збереження діаграми потрібно перейти на першу вкладку з сервісом Сасоо в вашому браузері
вгорі вікна браузера.
В вікні початку роботи перейти на вкладку Диаграммы
Ви маєте побачити всі свої створені діаграми (мал.18):
Мал. 18
Клацніть посередині створеної вами діаграми бізнес-ідей ( не на слово Редагувати!)
Ви перейдете в режим перегляду, де у над схематичним зображенням вашої карти знань будуть розташовані кнопки, серед яких кнопка Ссылка (мал.19) . Клацніть на неї.
Мал. 19
В додатковому вікні (Мал.20) ви побачите всі адреси і коди всіх аркушів створеної вами карти знань.
Мал. 20
Примітка: зверніть увагу на те, що один документ може складатися з кількох аркушів, кожен аркуш має свою URL-адресу в інтернеті.
А. Перше посилання на діаграму надає доступ до перегляду або до редагування в залежності від наявності прапорця біля параметру Открыть общий доступ к диаграмме по URL вікна на мал. 16.
Б. Посилання на малюнку 20, 3 дозволяє відкрити аркуш Карта бізнес-ідей створеного документу (вхід на сервіс не потрібен)
В. Посилання на малюнку 20, 4 дозволяє відкрити аркуш Рейтингова схема створеного документу (вхід на сервіс не потрібен).
Г. Вбудувати створений документ в блог або сайт можна користуючись відповідним HTML-кодом (мал. 20, 2).
Збереження створеної діаграми на комп’ютері.
Для збереження діаграми потрібно
- Перейти в режим перегляду або редагування документу;
- Виконати команду Експорт → Експорт в PNG (только этот лист)
ІІ. Створення карт знань у програмі FreeMind
Примітка. Перед початком роботи потрібно завантажити на комп’ютери програму FreeMind, налаштувати її на використання рідною мовою. Для роботи цієї програми вам потрібно буде встановити програмний пакет Java або завантажити і встановити цю програму тут: http://sourceforge.net/projects/freemind/files/freemind/0.9.0/FreeMind-Windows-Installer-0.9.0-max-java-installer-embedded.exe/download.
- Завантажте програму для створення карт знань і відкрийте нову карту. Відразу збережіть документ у своїй папці Тема_2_бізнес_ідеї з назвою Карта знань.
- В центральному полі Нова асоціативна карта вставте назву Бізнес-ідеї. Змініть оформлення тексту, якщо бажаєте. Це буде центральною частиною вашої карти знань. Додайте відповідний малюнок.
- Додайте новий дочірній вузол. Запишіть в текстовому полі. слово або декілька слів, які описують джерело формування бізнес-ідеї, яку визначили ви та ваш партнер під час планування.
- Створіть таку кількість вузлів, яка відповідала б кількості ключових слів, які ви асоціюєте із цим джерелом. За потреби збільшіть або зменшіть розмір тексту.
- Потім покажіть можливі бізнес-ідеї, які можна придумати на основі вказаних в переліку ключових слів. Створіть вузол і впишіть в ньому бізнес-ідею, яку ви обрали із вашим партнером під час планування.
- Створіть таку кількість вузлів, яка відповідала б кількості бізнес-ідей, які ви можете напрацювати, виходячи з ключових слів, зазначених вище. За потреби збільште або зменште розмір шрифту текстів. Переміщуйте вузли за вашим бажанням.
- Виділіть кольором вузли і лінії.Використовуйте однаковий колір для кожної базової бізнес-ідеї і пов’язаних із нею похідних ідей. Ви можете обрати світліший або темніший відтінок кольору для вузлів при їх розгалуженні.
- Для того, щоб зробити вашу карту більш привабливою, додайте малюнки або піктограми поруч із вузлами для того, щоб ілюструвати ваші ідеї.
- Повторіть кроки 3 – 8 для решти базових і похідних бізнес-ідей, які ви визначили і перерахували під час планування із вашим партнером. Ви можете створювати або копіювати і вставляти вузли.
- Збережіть результати вашої роботи в папці Тема_2_бізнес_ідеї.<0}
Приклад карти знань, створеної в програмі Фрімайнд
ІІ. Створення карт знань у сервісі Lucidchart (http://www.lucidchart.com).
Ця інструкція містить кроки і поради щодо реєстрації в онлайновому сервісі та розміщення і зберігання розроблених в ньому документів. Ці інструкції для сайту https://www.lucidchart.com/
Примітка. Примітка: ви можете переглянути відеокліп, який наочно демонструє створення схематичних діаграм в сервісі Лусідчарт (http://www.youtube.com/watch?v=pLF8LqbWoCs)
Реєстрація на сервері і початок роботи
Примітка: Для роботи у цьому сервісі викладач курсу реєструє учасників і надає їм логіни та паролі.
- Завантажте програму-браузер для перегляду веб-сторінок і в поле адреси введіть адресу сервісу (http://www.lucidchart.com).
- Для того, щоб увійти до свого облікового запису, клацніть на посилання Sign in в правому верхньому куті.
- До полів Username та Password уведіть логін і пароль для цього сервісу, який надав вам викладач курсу. Клацніть на кнопці Sign in
Примітка. Для перекладу сторінки на рідну мову ви можете скористатися перекладачем сторінок у сервісі Гугл. Якщо ви працюєте у браузері Google Chrom для перекладу сторінки потрібно на панелі перекладача клацнути на Перекласти і вказати мову.
- Для створення нового документу на сторінці, що завантажиться, клацніть на Новий документ (New document)
- В діалоговому вікні клацніть на кнопку Start Drawing.
- В робочому вікні ознайомтеся з панелями та інструментами для створення карт, діаграм та схем. Поекспериментуйте з ними. Всі елементи для побудови схем та діаграм з панелі інструментів на робоче поле вміщують «перетягуванням» (клацніть на фігурі і перетягніть її на потрібне місце на робочому аркуші). Зверніть увагу, що стрілки для зв’язку елементів можна відразу малювати з середини рамки, розташованої по периметру кожної фігури для блок-схем. Зображення можна завантажувати зі свого комп’ютера в блок зображень користувача, або завантажувати з сервісу пошуку зображень Гугл, ввівши ключове слово до вікна пошуку (зверху праворуч).
Створення карти знань бізнес-ідей
- Для створення катри знань відкрийте чистий новий аркуш в робочому полі, відразу збережіть документ на сервері під назвою Карта бізнес-ідей. Для цього в Головному меню клацніть на піктограму Сторінка (Page) і з контекстного меню оберіть Зберегти як…
- В діалоговому вікні впишіть назву документу і клацніть на ОК. Назва має з’явитися зверху вашого робочого аркуша.
- Для того, щоб розпочати роботу над картою знань, вставте центральний елемент на середині робочого аркушу, перетягнувши його з лівої панелі інструментів.<0} {0><}0{>Запишіть в цьому текстовому полі Бізнес-ідеї.<0} {0><}0{>Це буде центральною частиною вашої карти знань.<0} {0><}0{><0} {0><}79{>Змініть оформлення тексту, якщо бажаєте.<0} Додайте малюнок з бібліотеки зображень на сервісі або зі свого комп’ютера (кнопка Upload image внизу лівої панелі інструментів).
- Створіть нову фігуру.<0} {0><}0{>В цій фігурі впишіть слово або декілька слів, які описують джерело формування бізнес-ідеї, яку визначили ви та ваш партнер під час планування.<0} {0><}0{>Проведіть лінію, яка поєднає фігуру, в якій зазначено джерело ідеї, із центральним елементом.<0}
Корисна порада: Ви можете розмістити всі елементи у довільному порядку. Після того, як ви завершите перелік критеріїв, ви можете перемістити елементи з ідеями відповідно до рейтингу. Потім ви зможете додавати коментарі для обґрунтування.
Джерела можуть бути пов’язані із вашими навичками, вподобаннями та мотивацією. Перегляньте наведений приклад або подумайте над подібними джерелами. З огляду на те, що фактори, наведені в додатку, є загальними, ви також можете використовувати такі самі фактори.
Наявність обмеженої кількості важливих факторів допоможе швидше приймати рішення, аніж довгий перелік факторів.
- Поруч із фігурою, в якій ви вписали перше джерело для бізнес-ідеї, створіть/скопіюйте ще одну фігуру. В ній впишіть ключове слово або слова, які асоціюються із джерелом, яке ви вписали в попередньому текстовому полі. Створіть таку кількість фігур, яка відповідала б кількості ключових слів, які ви асоціюєте із цим джерелом. Поєднайте між собою текстові блоки лініями або стрілками. За потреби збільшіть або зменшіть фігури, лінії та тексти.
- Виділіть кольором текстові поля і лінії. Використовуйте однаковий колір для кожної базової бізнес-ідеї і пов’язаних із нею похідних ідей. Ви можете обрати світліший або темніший відтінок кольору для текстових блоків по мірі їх розгалуження.
- Для того, щоб зробити вашу карту більш привабливою, додайте малюнки поруч із текстовими блоками або в них для того, щоб ілюструвати ваші ідеї. Переконайтеся в тому, що ви згрупували малюнок і відповідний йому блок, так, щоб вони рухалися разом при переміщенні. Для групування об’єктів використовуйте спеціальний інструмент для групування та розгрупування об’єктів
на верхній панелі інструментів.
- Повторіть кроки 4– 9 для решти базових і похідних бізнес-ідей, які ви визначили під час планування із вашим партнером.
- Збережіть результати вашої роботи. Закрийте вікно браузера.
- Коли наступного разу, ввівши свої логін і пароль, ви увійдете до сервісу Лусідчарт, то створену карту ви зможете знайти і завантажити для перегляду і редагування, клацнувши на опцію меню Мої документи (My documents)
- Для того, щоб ваш документ могли побачити або спільно вредагувати інші користувачі, ви можете або надати їм доступ для перегляду/редагування (персонально, або всій команді), або опублікувати свій документ в інтернеті і надати посилання для його перегляду всім, кому ви бажаєте, за допомогою електронного повідомлення.
Для спільного перегляду і редагування використовуйте опцію Поділитися з іншими (Share with others) в Головному меню
.
- Зробіть екранну копію (скріншот) завершеної схеми бізнес-ідей, збережіть її як зображення в папці Тема_2_бізнес_ідеї. ( Див. Електронний довідник, Графіка, інструкцція 3.17 Як зробити та зберегти зображення з екрану вашого монітора, або скріншот.)
Приклад карти бізнес-ідей, створеної у Лусідчарт
Комментариев нет:
Отправить комментарий